VALET

Jag har hamnat i en situation som är en mardröm:( Min dröm är ju att alla människor ska respektera varandra, kanske lite naivt men sån är jag.
Har nu hamnat i en situation där jag känner att några som står mej nära vill att jag ska ta avstånd till alla som röstat på SD!!!
Jag tycker att alla ska följa sin egen övertygelse och våga sticka ut, till saken är ju att min dotter har röstat på SD så hur skulle jag även om jag hade tyckt så kunna välja bort mitt barn??? Mina barn är mitt allt så nån får väl bli besviken nu......

Kommentarer
Postat av: Åsa

Man kan inte vara nåt vidare bra vän om man kräver en sådan sak av någon annan.

Själv skulle jag aldrig utesluta någon ur min liv av den anledningen att de röstat på SD. Alla är väl fria att tycka vad de vill och rösta på vad de vill?

Det låter inte vidare demokratiskt om man skulle utesluta alla som är av en annan åsikt än en själv. Jag har ju hört talas om sådana som uppmanar folk att ta bort de som vänner på Facebook om de röstat på SD. Det ogillar jag verkligen också.

Dessa personers betéende tycker jag nästan är mer skrämmande än de som röstat på SD.

2010-09-23 @ 22:24:06
URL: http://mittlivstankar.blogspot.com/
Postat av: Jeanette Carlsson

Det är klart att man skall rösta på det man känner är rätt för en själv. Vi röstade också på dem. GDags att det händer något nytt i regeringen.

Kram

Postat av: rebecka

måste säga att den personen som tycker du ska ta avstånd ifrån alla som röstat på sd är snarare den du ska ta avstånd från.

2010-09-28 @ 10:35:53
URL: http://resatillnorge.blogg.se/
Postat av: ce

2010-09-28 @ 11:42:14
Postat av: cecilia

Ja, Yvonne, tyvärr kan man inte göra alla människor nöjda...även om det hade varit fantastiskt! Vi har demokrati i vårt land och det innebär ju faktiskt att vi är fria att rösta på det vi vill. Du kan ju inte på något sätt ta ansvar för någon annans val/ställningstagande. Jag känner inte dig, men du verkar vara en fin medmänniska och din blogg genomsyras av kärlek och värme till din närmaste familj. Låt ingenting komma emellan!

2010-09-28 @ 11:54:27
Postat av: Hollie

Hur är läget med dig? :) Kika gärna in i min blogg och kommentera :)

2010-09-29 @ 20:29:17
URL: http://hollies.blogg.se/
Postat av: Playerz.se

Hejsan!



Du är inte intresserad av ett länkbyte? :) Du kan ju gå in på länken som jag har skickat och läsa mer om länkbytet:)



// Playerz.se

Postat av: Sanna

Hej !

Allt bra ? har du några skojiga planer för helgen ?



Är du sugen på längre ögonfransar så kan du nu tävla om fransnäringen RevitaLash som lovar långa och starka fransar.



Kram

2010-10-01 @ 09:24:34
URL: http://moonzanna.se
Postat av: nadia

Jag tycker det är en löjlig uppmaning från början till slut! Hetsen som finns mot de som röstade på SD, folk skyr dom som pesten. Varför då undrar jag? Ta reda på varför man röstade på SD innan man börjar skrik rasist! Jag tror att det är få som är rasister av dom som röstade på SD, men till saken hör att man kan inte ha öppna gränser till Sverige, man kan inte hjälpa alla, och jag tror att det är de dom som röstade på SD vill ha sagt. En annan roliga sak är ju att många är med i "jag gillar olika" kampanjen, men egentligen så gillar dom ju inte olika, för dom gillar tydligen inte olika åsikter utan bara olika ursprung. Vilket säger emot sig själv ganska rejält. Olika ursprung brukar ofta betyda olika åsikter.



www.prinsessanadia.se

2010-10-04 @ 11:53:55
URL: http://www.prinsessanadia.se
Postat av: Anki

Vad man röstar på kan man inte göra något åt och om vi nu ska prata om SD så är det många invandrare som röstat på dom. De invandrare som arbetar och gör rätt för sej och som vi alla kan se med våra egna ögon, att invandrarpolitiken är helt åt helskotta. Vi har inte jobb/bostad till alla och det är inte rätt att erbjuda människor ett liv här i sverige som inte är ett värdigt liv, ett bidragstagande liv.

Man behöver absolut inte vara rasist för att man röstar på SD. Min man är från Malaysia och både han och jag tycker att SD har poäng i mångt och mycket!

Men hemma i stugorna sitter folk och tycker och tänker desto mera än vad de säger!

Ha en bra dag

2010-10-12 @ 14:34:31
URL: http://nabbann.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0